Inspiratie over bevlogen ondernemen

Inspiratie over bevlogen ondernemen

  • Essencio - Bureau voor content en design - Zo blijf je positief denken als ondernemer in crisistijd

    Zo blijf je als ondernemer positief denken in crisistijd

    Positief denken; dat is als ondernemer in deze tijd best lastig als je afhankelijk bent van fysieke coachsessies of teamtrainingen. Langzaamaan zullen we (moeten) wennen aan deze gekke tijden van begrensde vrijheid. Daar positief mee omgaan is een van de sleutels om het vol te houden.

    Lees meer
  • Essencio - Offline luxe - Waarom drukwerk (print) een goede keuze is voor je merk - Bureau voor content en design - Ontwerp drukwerk van luxe en stijlvolle magazines boeken bladen stationery

    Offline luxe: Waarom je met drukwerk (print) bouwt aan een betrouwbaar merk

    Vertrouwen opbouwen tussen jou en een (potentiële) klant. Informatie brengen of inspireren. Dat kan goed via online kanalen, maar nog beter werkt dat met echte producten: offline middelen. Bijvoorbeeld in de vorm van een magazine, een boek of een folder. Print zorgt voor een betere focus op de inhoud, omdat je langere tijd de aandacht vasthoudt, met álle zintuigen.

    Lees meer
  • Essencio - De kracht van een unieke eigen beeldbank - Vertel jouw authentieke verhaal in beeld en foto's - Branding voor ondernemers

    Vertel jouw verhaal met je unieke eigen beeldbank

    Een beeldbank is een verzameling beelden die jou als ondernemer – of merk – vertegenwoordigt. Een goede beeldbank vertelt jouw unieke verhaal. Wij pleiten voor een op maat gemaakte beeldbank voor elke ondernemer. Want daarmee kun je je eigenheid laten zien, met de accenten op díe plek waar jij ze hebben wilt.

    Lees meer
  • Essencio header - tips en adviezen - wat te doen met je content en branding in corona crisistijd - tijd om terug te gaan naar je essentie - werken aan betekenis en omzet - voorbeelden inspelen op corona crisis

    Content en branding tijdens de coronacrisis: zoek naar verbinding en creativiteit

    Wat te doen met je content en branding tijdens deze coronacrisis? Moet je erop inspelen? Of liever niet, want je bent die inhakers al zat? Ons advies: zoek verbinding en wees creatief! In je content, je branding en in je bedrijfsstrategie.

    Lees meer
  • Hoe ontwerp je een logo? Dit is het creatieproces van ons eigen logo

    Het is best moeilijk om een goed logo van een slecht logo te onderscheiden als je geen ontwerper bent. We ervaren uit de praktijk dat het een interessante vraag is: wat is nu een goed logo, en waar herken je het aan? Voor een ontwerper is het gesneden koek, die ziet meteen wat er wel en niet aan een logo klopt. Maar ook als leek kun je je wel wat oefenen in het kijken ernaar.

    Lees meer

Laat je inspireren