Inspiratie over bevlogen ondernemen

Inspiratie over bevlogen ondernemen

  • Essencio - blog Veluwemeer - hetzelfde meer, nieuwe inspiratie - anders kijken bewust genieten

    Bewust kijken: hetzelfde meer, nieuwe inspiratie

    Margreet: “De natuur is mijn grootste inspiratiebron. Ze blijft verrassen, tot mijn eigen verbazing. Want wanneer ik ‘s ochtends naar ons kantoor fiets, denk ik te weten wat ik kan verwachten. Maar soms voel ik: ik moet even van de fiets af, even bewust kijken. Het hangt in de lucht, dan zie ik het licht…”

    Lees meer
  • Essencio - Waardevolle nieuwsbrief maken - Branding - Contentmarketing

    Waarom een bedrijfsnieuwsbrief wél werkt – en tips om een goede nieuwsbrief te maken

    Wij zijn er groot voorstander van: relevante nieuwsbrieven, als middel om je bedrijf zichtbaar te maken. We delen graag wat argumenten en tips met je om aan de slag te gaan met een waardevolle nieuwsbrief. Want sta je er bij stil dat een nieuwsbriefabonnee veel waardevoller is dan een Instagram-volger?

    Lees meer
  • Essencio - Blog - Kernwaarden als kompas in je werk en je leven

    Kernwaarden als kompas voor je werk en je leven

    Werk jij met kernwaarden? Met woorden die jou als ondernemer, als persoon omschrijven? Ze kunnen je in je werk, in je bedrijf én in je leven richting geven. Over waarom je doet wat je doet, waar je voor staat en hoe je werkt. Hier lees je hoe je jouw kernwaarden kiest. En ook wat onze kernwaarden zijn.

    Lees meer
  • Essencio_Blog - Ben jij een bescheiden ondernemer - Herkenbaar - zo kun je bescheiden ondernemen

    Ben je een bescheiden ondernemer? Herkenbaar. Gelukkig kun je het vóór je laten werken in je branding

    Als je als bescheiden mens ook ondernemer bent, dan is dat ergens een mooie eigenschap: je zult jezelf niet gauw beter voordoen dan je bent. Maar die bescheidenheid kan je ook tegenwerken, zo merkten wij zelf. We ontdekten dat er bepaalde angsten schuilgaan achter deze bescheidenheid. Maar ook dat het wél kan: bescheiden ondernemen.

    Lees meer
  • Essencio - Blog authentiek ondernemen - verbinding en vertrouwen - geen sales en marketing trucs

    Hoe blijf je trouw aan jezelf in de marketing, communicatie en de uitstraling van je bedrijf?

    Valt het jou ook op? Wij zien ineens óveral gratis downloads, salesfunnels, verliestaal, de rode – of juist groene – buttons die uitnodigen tot aankoop van een product… Deze marketingpsychologie werkt in veel gevallen zeker, maar doordat het marketingtrucs zijn, heeft het bij ons het tegenovergestelde effect: is deze ondernemer wel betrouwbaar? Is dit product of aanbod mijn geld wel waard?

    Lees meer

Laat je inspireren