Inspiratie

Inspiratie

  • Essencio_Blog - Ben jij een bescheiden ondernemer - Herkenbaar - zo kun je bescheiden ondernemen

    Ben je een bescheiden ondernemer? Herkenbaar. Gelukkig kun je het vóór je laten werken in je branding

    Als je als bescheiden mens ook ondernemer bent, dan is dat ergens een mooie eigenschap: je zult jezelf niet gauw beter voordoen dan je bent. Maar die bescheidenheid kan je ook tegenwerken, zo merkten wij zelf. We ontdekten dat er bepaalde angsten schuilgaan achter deze bescheidenheid. Maar ook dat het wél kan: bescheiden ondernemen.

    Lees meer
  • Essencio - Blog - Bewust kijken - Heide wandeling verrassende heide in bloei

    Bewust kijken: de verrassende heide in bloei

    Omdat een ander perspectief nieuwe inspiratie kan bieden, nodigen we je uit bewust te kijken. Margreet neemt je deze keer mee in een wandeling over de heide. “De velden kleuren paars, in vele tinten. De heide staat uitbundig in bloei! Van half augustus tot half september kun je ervan genieten. Een kale vlakte vol heide lijkt saai, maar dat is het allerminst.”

    Lees meer
  • Imperfectie? Waarom wij houden van een perfect plaatje

    Streven naar perfectie, naar het perfecte plaatje; het zou je niet gelukkig maken. Misschien zie jij ook liever dat dingen imperfect zijn. Wij houden van het échte leven. Én pleiten voor het omarmen van perfectie. Omdat het er soms al is. Gewoon, daar, voor je neus. Want het leven kan eenvoudig mooi zijn, als je het wilt zien.

    Lees meer
  • Natuurlijke contrasten – je vindt ze overal. Ook in onze nieuwe agenda’s!

    De afgelopen tijd hebben we met veel liefde gewerkt aan onze nieuwe agenda’s. We houden van de natuur en laten ons graag door haar inspireren. Daarom is voor 2019 en 2020 het concept van onze agenda’s ‘Natuurlijke contrasten’. Talloze beelden uit de natuur hebben we bekeken. Van weids tot gedetailleerd, van fotografisch tot illustratief. De mooiste beelden die een contrast oproepen, hebben een plek in de agenda’s gekregen.

    Lees meer
  • Essencio - Blog authentiek ondernemen - verbinding en vertrouwen - geen sales en marketing trucs

    Hoe blijf je trouw aan jezelf in de marketing, communicatie en de uitstraling van je bedrijf?

    Valt het jou ook op? Wij zien ineens óveral gratis downloads, salesfunnels, verliestaal, de rode – of juist groene – buttons die uitnodigen tot aankoop van een product… Deze marketingpsychologie werkt in veel gevallen zeker, maar doordat het marketingtrucs zijn, heeft het bij ons het tegenovergestelde effect: is deze ondernemer wel betrouwbaar? Is dit product of aanbod mijn geld wel waard?

    Lees meer

Laat je inspireren