Over ons

Over ons

We maken tijd voor schoonheid en betekenis.

– ESSENCIO

 

Wij zijn Essencio, bureau voor content en design. Onze missie is om de wereld zachter, stijlvoller en echter te maken. We helpen merken en mensen verder groeien, vanuit hun essentie. Bevlogen ondernemen en bewust leven, daar staan we voor. We maken betekenis zichtbaar door mooie ontwerpen, waardevolle communicatie en stijlvolle producten, online en offline. We werken vanuit een prachtig middeleeuws pand in hartje Harderwijk.

Onze inspiratie halen we uit de unieke verhalen van mensen, zoals jij. En ook uit alledaagse dingen, zoals de natuur, stilte en daar waar je tijd vindt om te genieten. We delen inspiratie vanuit algemene en christelijke bronnen en willen je voeden met aardse en hemelse rijkdom. We willen niet zomaar meedoen met de massa, maar net een beetje anders zijn, in onze inhoud en in het ontwerp.

MARGREET KATTOUW
Eigenaar | Art director

Groei en ontwikkeling, communicatie in woord en beeld, zingeving, ondernemen en in verbinding zijn met mensen zijn woorden die me typeren. Mensen en merken oprecht verder helpen vanuit een gezamenlijke visie, dat is mijn drijfveer. Mooie dingen maken die er toe doen, die nodig zijn. Ervaren dat je elkáár nodig hebt om tot een goed concept te komen.

In 2004 ben ik gestart als zelfstandig ondernemer. Destijds vooral met de specialisatie boek- en magazine-ontwerp, want grafisch ontwerpen is mijn ding. Ik vertel graag een verhaal met beeld.

Maar, het is inmiddels nét zo nodig om een goede bijdrage te leveren in (online) communicatie. Samen oplopen om je echt verder te helpen geeft me voldoening. Jouw ‘waarom’ helder krijgen, de juiste strategie bepalen, ontwerpen, beeld creëren – naast de juiste content –, het is iedere keer een bijzonder proces. Ik ben van nature een vragensteller. Mijn nieuwsgierigheid, in combinatie met het aanvoelen van mensen, maakt dat we snel tot de kern komen.

Tijdens mijn studie aan de Academie voor Beeldende Kunsten heeft het bewust leren kijken me een flinke boost gegeven. Er is zoveel moois te zien, juist ook in de gewone dingen om ons heen. Ook daarvoor heb ik een passie.

Ik heb altijd een drang naar het doen van nieuwe dingen. In ontwerpen en fotografie kan ik dit het beste kwijt, maar ook in het uitgeven van eigen producten. Zo komt voor mij schoonheid en betekenis het beste samen.

E-mail
LinkedIn

JISKA ROOK
Contentstrateeg

‘Je hebt het fijn op je werk, hè?’, hoor ik de laatste tijd regelmatig. Ja, ik heb het heel fijn. Het is fijn om te mogen bijdragen aan iets wat groter is dan mezelf. Om een missie te hebben, die intrinsiek bij me past. Om mensen te inspireren met betekenisvolle verhalen, onthaastende beelden en mooie producten. En om te werken voor, en samen met, ondernemers die eenzelfde missie hebben. Een zachte, echte, stijlvolle wereld; dat is onze wens.

Want mensen en merken met een waardevol verhaal verdienen aandacht. Maar omdat we in een bomvol informatietijdperk leven, krijgen ze vaak niet de zichtbaarheid die ze verdienen.

Vanuit mijn journalistieke achtergrond en contentmarketing-expertise help ik mensen en merken om met betekenisvolle, aansprekende content de klanten te vinden en verbinden die bij ze passen. Dat doe ik strategisch, uitvoerend en adviserend. In opdracht voor ondernemers, en voor ons eigen merk met producten.

Ik ben getrouwd met Martijn, moeder van Filou en Zef, en woon in Zwolle. Ik houd van de balans tussen mijn werk – dat zich voornamelijk online afspeelt – en het offline kunnen zijn van alle prikkels. Thema’s als duurzaamheid en onthaasting zijn belangrijk voor mij. Ik geniet van wandelingen in de natuur, goede boeken lezen in de tuin, fijne terrasjes ontdekken en struinen aan zee. Ik breng graag waardevolle tijd door met mensen die me lief zijn. En raak steeds weer verwonderd over hoe wonderlijk (het) leven is.

E-mail
LinkedIn

HENK KATTOUW
Financiën en organisatie

De gedachte achter Essencio past goed bij mij. Ik voel me thuis in de natuur, kan genieten van onder andere windstil weer, strand en bergen. Ik houd ervan als iets mooi is en ‘klopt’.

Mijn dienstverband als financiële man en data-analist bij een grote fondsenwervende organisatie heb ik om gezondheidsredenen moeten beëindigen. Nu kan ik deze jarenlange ervaring gebruiken in ons eigen bedrijf.

Naast de financiële zaken zorg ik ook voor het beheer van de webshop, regel ik dingen omtrent het uitgeven en ben ik er voor allerlei andere voorkomende zaken. Daarnaast draag ik zorg ik voor het gezin en ons thuis.

E-mail
LinkedIn

VACATURE: GRAFISCH ONTWERPER (HBO/20-24 uur)

Ben jij de ervaren grafisch ontwerper die we zoeken? Onze nieuwe collega is een creatieve denker, die een vraagstuk kan vertalen naar een conceptueel ontwerp. Je hebt veel ervaring en affiniteit met branding, magazines, beeld en print. Je begrijpt dat je in een klein team ook de bijbehorende DTP-werkzaamheden verzorgt.

Je houdt ervan om de essentie van een ondernemer of bedrijf te ontdekken en te vertalen naar een concept, logo en huisstijl. Je hebt oog voor detail, houdt van typografie, streeft naar de beste kwaliteit, én bent nauwkeurig en creatief.

We zoeken een creatief met minimaal 5 jaar bureau-ervaring, die snel kan schakelen tussen meerdere opdrachten. Je kunt goed omgaan met budgetten en deadlines. Je kunt cross-mediaal denken en snapt hoe WordPress en social media werkt, maar houdt net zo veel van voor print, zoals boeken en magazines.

Bekijk de volledige vacature hier

VACATURE: CONTENTMARKETEER (HBO/16-24 uur)

We zoeken een ervaren contentmarketeer voor ons team! Wil jij werken voor en met bevlogen en bezielde mensen die de wereld stijlvoller en echter willen maken? Onze nieuwe collega heeft veel ervaring en affiniteit met online content en branding. Je werkt zowel adviserend als uitvoerend voor ondernemers en merken.

We zoeken een contentmarketeer die liefst minimaal 3 jaar bureau-ervaring heeft. Je bent een creatieve maker én strategisch denker. Je kunt snel schakelen tussen opdrachten en in de tone of voice (tekstueel en visueel) van merken. Jouw doel is om klanten te boeien en te binden met relevante content.

Je hebt ervaring in de uitvoerende kant van contentmarketing, en bent vaak betrokken geweest bij de ontwikkeling van contentstrategieën. Je weet hoe je merken moet adviseren om herkenbaar, vindbaar en consistent zichtbaar te zijn. Je kunt resultaten analyseren en evalueren, en strategieën optimaliseren en bijsturen waar nodig.

Bekijk de volledige vacature hier