Magazine en merkstrategie voor Cultuurkust

CULTUURKUST

Cultuurkust biedt cursussen en workshops in alle kunstdisciplines voor iedereen in de gemeenten Harderwijk, Nunspeet, Ermelo en Putten. De stichting zocht een nieuw format voor het aanbod van cursussen en workshops. Voorheen werd gebruikgemaakt van een poster.

We creëerden een magazine met een nieuwe herkenbare stijl met hernieuwde typografie en kleuren. Het concept bevat een anatomisch tekenmodel dat als metafoor dient voor de creativiteit van het kunst- en cultuurcentrum. Het houten poppetje kan daarnaast symbool staan voor alle variaties van cursussen; het kan dansen, schilderen, viool spelen… De komende tijd wordt de vernieuwde huisstijl in meer communicatie-uitingen toegepast.

Daarnaast hebben we een merkstrategie voor Cultuurkust ontwikkeld. Wat is het verhaal dat Cultuurkust wil uitdragen, waardoor ze consistenter zichtbaar wordt in de regio? Vanuit de merkstrategie realiseren ze zelf een praktische contentstrategie en -planning, waarin de nieuwsbrief (die een visuele upgrade heeft gekregen) een belangrijk kanaal is geworden.