ONTDEK JE MERKVERHAAL

Workshop

Workshop: Ontdek en schrijf je merkverhaal

Roepen hoe goed je merk is, werkt niet meer. Het laat alleen maar zien hoe goed je jezelf vindt. Ook als maatschappelijk bewust merk is het steeds lastiger om op te vallen. Mensen bepalen zelf op welke kanalen ze actief zijn en welke merken ze toelaten in hun informatiebubbel. Het enige wat nog wél werkt is relevant zijn: verhalen delen die mensen inspireren, informeren en verder helpen. Maar hoe deel je relevante content? Dat begint bij een sterk merkverhaal.

Hoe schrijf je een merkverhaal?

Met een strategisch merkverhaal kun je relevanter communiceren en je merk beter positioneren. Het is wetenschappelijk bewezen dat verhalen beter worden onthouden dan kale feiten en cijfers. Dat komt doordat een verhaal je beide hersenhelften activeert en kennis aan gevoel koppelt. Mensen lezen of zien dus niet alleen een verhaal, maar kunnen het ook echt ervaren. Daardoor zijn verhalen makkelijker te onthouden en door te vertellen.

In deze workshop zoeken we naar de essentie van jouw merk. Je ontdekt welke ingrediënten je nodig hebt voor een sterk merkverhaal. Storytelling is daarin een heel belangrijk onderdeel. Daarom nemen we onder andere een kijkje in Hollywood en komen er mooie Disney-klassiekers voorbij. Je gaat vervolgens praktisch aan de slag met storytelling en schrijven, schrappen en schaven aan jouw merkverhaal. Aan het eind van de dag ga je naar huis met jouw merkverhaal, van waaruit je relevanter kunt communiceren.

Praktische informatie

De workshop duurt 4,5 uur (inclusief pauze) en bestaat uit drie delen; uitleg over de theorie, brainstorm en toepassen van de methodiek, en creatief aan de slag met je eigen merkverhaal.

Tijdens de workshop krijg je workshopmateriaal en ontvang je veel praktische tips om mee naar huis te nemen.

Deze workshop vindt plaats in een groep met maximaal 5 personen. De workshop is op aanvraag ook individueel te volgen.

Locatie: Essencio, Academiestraat 14, Harderwijk
Investering: € 225,- excl. BTW
(starters die minder dan 1 jaar ingeschreven staan bij de KvK ontvangen € 50,- korting)
Inclusief: Workshopmateriaal, thee/koffie en wat lekkers
Maximaal 5 personen (vol = vol)
Wanneer: Donderdag 17 januari 2019
Tijd: 12.30-17.00u

Over de trainer

Jiska Rook

Jiska heeft jarenlange ervaring bij verschillende contentmarketingbureaus. Als uitvoerende contentmaker, adviserend strateeg en trainer. “Als merk is het in deze tijd ontzettend lastig om de juiste mensen te bereiken met een waardevolle boodschap. Ik help mensen en merken graag op weg om hun betekenisvolle content bij het juiste publiek te krijgen. Ik ben benieuwd naar jouw verhaal en wil je helpen om jouw verhaal bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te krijgen.”

Meld je aan voor de workshop ‘Ontdek je merkverhaal’






 
 
 

We vinden het leuk om je alvast een beetje te leren kennen.
Beschrijf hieronder je motivatie om mee te doen aan deze workshop*